8. 1. 2013

Vážně, voličkovsky

O volbách dnes píše každý blbec, takže proč bych i já něco nesesmolila. Bohužel nejsem obdařena nadáním cucat si argumenty z prstu či hrát na strunu sentimentu, takže se tímto pouze rozčiluji nad názory, že hlasovat pro nefavorizované kandidáty je jako hlasovat pro Zemana či Fischera a že Táňa Fischerová je na tu naší velkou, krutou, maskulinní politiku příliš naivní. Nenapadá mě důvod, proč dělat kompromis, jakkoliv by byl nebolestivý, a naivní jsou spíš lidé, kteří mají za to, že ten vzdálený politický svět musí být jen a nutně světem ostrých loktů. 

Nejsem srdcařka, nejsem bohémka, nejsem věřící, nejsem nekonečně tolerantní, nemám ráda všechny lidičky na světě, a přesto (nebo právě proto?) budu volit Táňu Fischerovou. Ne kvůli tomu, že je žena, že o nás bude s láskou pečovat nebo že nás zbaví utrpení pozemského života (ačkoliv tyto důvody neodsuzuji). Budu ji volit, protože jí věřím. Věřím, že její názory jsou opravdu její a že je nebude měnit podle toho, z jakého směru zafouká vítr prosycený vůní peněz, že její důvěra v lidi a v jejich vzájemnou solidaritu není jen líbivým volebním heslem a že její ideály přežijí i víc než jedno funkční období. Budu ji volit, protože je lepší člověk než já.

Jo a taky ji maji rádi Jan Kačer a Strana zelených. A já mám ráda Jana Kačera a Stranu zelených. A kruh se uzavřel.

1 komentář:

  1. v tom ti fandím. nátlak na voliče těch málo favorizovaných kandidátů mě dost rozčiluje (prý si pak toho zemana a fischera zasloužíme, nebo co).já volím podle svědomí a nechci volit jenom "menší zlo".

    OdpovědětVymazat